Ska det redan bli vinter?

I natt somna jag i soffan, inte ovanligt då man talar om mig. 
Vaknade i natt och såg att det var alldeles vitt på tak fönstret. 
Ville bara somna om, inte redo för vinter än, kan gärna vänta en månad till vart fall. 
Är mer för värme men samtidigt är det rätt mysigt med snö. 
Hoppas det inte blir vinter riktigt än, snälla. 
Måste ta och köpa en ny vinterjacka och ett par varma vinter skor. 
Längesen jag handlade vinter skor men vill bara ha det som är varmt och bekvämt nu .. 
Ska kika vad som finns i sundsvall då jag och Ida åker dit den 27de. 
Har sett en jacka jag vill ha, så finns den inte där, blir jag galen. 
Sen allt annat jag vill ha, som några snygga vantar, mössa och ny halsduk. 
Aa, mycket jag vill ha och ska köpa .. 
Ja, nog med det nu. Ska försöka städa lite hemma och mysa på i kväll. 
Kommentera inlägget här: